Τρίτη, 10 Ιουλίου 2007

Antivirus or just a painkiller?

Πριν λίγες μέρες μπήκε ιός στον υπολογιστή μου. Το πώς ακριβώς συνέβη αυτό, δεν είναι της παρούσης να το αναλύσω. Γεγονός είναι ότι την πάτησα σαν πρωτάρης.

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ο ρόλος του antivirus στην ιστορία. Εντόπιζε την "απειλή", περιόριζε τα συμπτώματα της κι επίσης την έβαζε σε καραντίνα.

Όμως αδυνατούσε να την εξαλείψει από τον υπολογιστή κι έτσι ο τελευταίος παρέμενε infected. Σε κάθε επανεκκίνηση επαναλαμβάνονταν τα ίδια πράγματα.

Τελικά με μια πρόχειρη αναζήτηση στο google, βρήκα και κατέβασα ένα removal tool, το οποίο καθάρισε εντελώς το σύστημα μου από κάθε ίχνος του ιού. Πολύ εύκολη και απλή διαδικασία..

Αυτό που διαπιστώνω από το παραπάνω, αλλά και από άλλα περιστατικά που συνέβησαν σε γνωστούς και φίλους μου, είναι ότι τελικά τα antivirus είναι σαν τα αντιπυρετικά-αναλγητικά.

Δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν εντελώς τους ιούς και να τους αφαιρέσουν, αλλά αρκούνται στο να μετριάζουν τις επιπτώσεις τους ώστε να μην προκληθεί σοβαρή ζημιά και συγκρατούν κάπως τη δράση τους.

Κι αυτό μέχρι να εφαρμοστεί κάποια εξειδικευμένη λύση (removal tool, ειδικό για τον συγκεκριμένο ιό ή συγκεκριμένη διαδικασία αφαίρεσης με διαδοχικά βήματα), η οποία δρα όπως οι ειδικές θεραπείες και τα φάρμακα που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες ασθένειες.

Βαρύ θέμα πάντως. Σημασία έχει ότι, ευτυχώς, από τις 8 Ιουλίου το pc μου είναι 100% clean (δεν είναι απάνθρωπο να κάνεις format καλοκαιριάτικα;)

26 σχόλια:

g for george είπε...

Ευτυχώς ως στιγμής τα antivirus που έχω χρησιμοποιήσει έκαναν δουλειά.

Αν και χρειάστηκε μια φορά να χρησιμοποιήσω κι εγώ removal tool.

Όσο για φορμάτ, το σκέφτομαι έτσι κι αλλιώς....

Αλλά για πες μας, πώς κόλλησες τον ιό;;;; χεχεχεχοχο!

Neverlandean τι έχεις να προσθέσεις επί τούτου;;;

Κώστας είπε...

Δήλωση: Έχω να κάνω φορμάτ από τον Οκτώβριο του 2003!

"Αλλά για πες μας, πώς κόλλησες τον ιό;;;; χεχεχεχοχο!"

Έψαχνα κάτι σπάνια προγράμματα... Λεπτομέρειες δε λέω!

"Neverlandean τι έχεις να προσθέσεις επί τούτου;;;"

Έχασε την πρωτιά στα σχόλια!

Nikolakis είπε...

de se pistevw pou xeis na kaneis format apo tote . Mono an exeis kapoio linux release tha paize na mi xreiasteis format .

Κωστής είπε...

Όντως, τα antivirus δεν είναι η καλύτερη λύση. Μια φορά αναγκάστηκα να σβήσω τον ιό με το χέρι(πως τα κατάφερα, ακόμη δεν ξέρω).

Το ζήτημα είναι το παιχνίδι που παίζεται με τις διάφορες εταιρείες.
Έστω ότι ένας χάκερ φτιάχνει έναν ιό. Αρχίζει να τον διανέμει και ταυτόχρονα ειδοποιεί τις εταιρείες. Όποια του δώσει τα περισσότερα λεφτά παίρνει τον κώδικα του ιού πρώτη και στη συνέχεια τον αντιμετωπίζει(και καλά...). Φαντάσου λοιπόν τι παίζεται πίσω από την πλάτη μας με τα "δήθεν" antivirus.

Εγώ πάντως έχω βάλει λίνουξ και έχω βρει την υγειά μου(από λίνουξ γράφω τώρα). Αφού έτσι κι αλλιώς δεν παίζω παιχνίδια, δεν υπάρχει λόγος να κρατάω τα windows XP, πόσο μάλλον τα (Σ)vista με τα οποία ήρθε το καινούριο μου λάπτοπ.

Πάντως μου κάνει εντύπωση που έχεις τόσο καιρό να κάνεις φορμάτ.

kat. είπε...

ακριβώς, ένα χρόνο πριν είχε πάθει κάτι και το δικό μου..
ποτέ δεν κατάλαβα τι..! απλώς έπαιρνα τηλέφωνο τους φίλους μου και τους έλεγα: "το laptop μου, αυτοκτόνησε..."!!
και εκείνοι μου απαντούσαν: "φαντάσου τι θα του έκανες και δεν θέλει να σε ξαναδεί"!!!
τελικά κάτι καλοί άνθρωποι σε μια γνωστή αλυσίδα καταστημάτων για pc μου το έφτιαξαν!!! ας είναι καλά! τους ευχαρίστησα και εφυγα!
μέχρι στιγμή δεν φαίνεται να έχει τάσεις αυτοκτονίας...

melian είπε...

Ε τώρα φρίκαρα!!! Αν κόλλησες και εσύ Κώστα ιό που είσαι pc expert τρέμω τι μπορεί να ξημερώνει η επόμενη μέρα για το έρμο pc μου. :p

Neverlandean είπε...

Άργησα αλλά θα ρωτήσω αυτό που όλοι σκεφτόμαστε:

Από ποιο τσοντοσάιτ κόλλησες τον ιό;;;

Apsoy είπε...

έχω βαρεθεί να κάνω format...
:(((

billzouk είπε...

φακ! με προλαβε ο neverlandean! lol.

g for george είπε...

Όχι πείτε τα, πείτε τα neverlandean & Billzouk, χαχαχαχα!!

Neverlandean είπε...

Δεν απαντάει το παλιόπαιδο!
Πες βρε, μην κολλήσουμε κι εμείς!
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!

Billzouk, respect (αλά Πρόβατο).

mr. F είπε...

εμ αν είσαι άσχετος κολλάς ιούς.. Σε λίγο θα πεις πως χρησιμοποιείς και Internet Explorer αντι για Firefox!

Κώστας είπε...

@Nikolakis
Μη με πιστεύεις. Αλήθεια είναι πάντως. Έχω windows xp.

@Κωστής
κι εγώ έχω σβήσει ιό με το χέρι! Πάνε πολλά χρόνια όμως..
Εγώ έχω ακούσει και το άλλο, ότι οι ίδιες οι εταιρίες αντιβιοτικών βγάζουν τους ιούς.
Κι εμένα μου κάνει εντύπωση! Υποθέτω ότι παίζει ρόλο η εμπειρία και το ότι προσέχω. Α, και σίγουρα συμβάλει και το λειτουργικό, αφού τα xp είναι τα πιο σταθερά windows που έχω χρησιμοποιήσει.
Με τα vista θα ασχοληθώ αφού περάσει ένας χρόνος από την κυκλοφορία τους.

@kat
στη δική σου περίπτωση ισχύει το "πίστευε και μη ερεύνα"!
Καλά κάνεις και δεν πολυασχολείσαι.

@melian
έλα, μην υπερβάλεις, με κάνεις και κοκκινίζω :)
Άλλωστε τον τίτλο pc expert πρόλαβαν και τον έκλεισαν τα multirama (μη χ*σω!)

@Neverlandean @billzouk και @g for george
δεν επισκέπτομαι πορνογραφικά σάιτ.

@Apsoy
κάποτε θα μάθεις κι εσύ μικρούλη :P

@Neverlandean (ξανά!)
τώρα που απάντησα σας κάλυψα;!

@mr. F
άσχετος σίγουρα δεν είμαι, ήταν μια στιγμή απερισκεψίας.
Τι είναι ο firefox?


Πλάκα κάνω!!!!!

Κωστής είπε...

Όντως, τι να το κάνεις το πορνογραφικό site όταν μπορείς να κάνεις sex...:)
Ενώ εμείς τα στερημένα...(τουλάχιστον εγώ...)

Όσο για τα Vista, ειλικρινά δεν αξίζουν τον κόπο(χώρια που θα σου φάνε και 25 GB από το δίσκο σου μόνο για τα αρχεία του συστήματος).

Neverlandean είπε...

Μπαρδόν Υψηλοτάτη. :PPPPPPPP

etalon είπε...

xa xa ax και χα χα αχ

Κώστας είπε...

Όχι Κωστή, δεν είναι ότι δεν τις χρειάζομαι, απλώς τις εξασφαλίζω με άλλα μέσα, όχι από site.

Neverlandean, δεκτή η συγνώμη σου.

Κωστής είπε...

Κατάλαβα.
Παντως, ζητώ συγγνώμη αν το σχόλιο φάνηκε προσβλητικό. Ήταν μια αποτυχημένη προσπάθεια να κάνω λίγο χιούμορ...

Κώστας είπε...

Όχι βρε, τι λες, ούτε προσβλητικό, ούτε αποτυχημένο ήταν!

Σιγά μην ενοχληθώ, έχω ένα σωρό τσόντες στον σκληρό!

relative_stranger είπε...

απαντώ για τον mr.f το firefox είναι απλά ο καλύτερος web browser
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

Κώστας είπε...

I know! Τον χρησιμοποιώ εδώ και 2-3 χρόνια και τον συνιστώ ανεπιφύλακτα!

Dante είπε...

Τι antivirus έχεις ρε συ...;
Τίποτα τύπου Norton...;
Γιατί το είχα κι εγώ κάποτε και όλους τους ιούς τους έβγαζα χειροκίνητα στην τελική...
(Έχεις σβήσει χειροκίνητα καταχώρηση μητρώου; Είναι εκληκτική εμπειρία :P)

Αν δεν τα έχεις δοκιμάσει, προτείνω kaspersky ή NOD32

ΥΓ:H φλογοαλεπουδίτσα είναι όλα τα λεφτά... Και μπορείς να της φορτώσεις άλλα χίλια δυο πραγματάκια επάνω :)

billzouk είπε...

Καλα ντε! Μια πλακα καναμε! Δεν σε ειπαμε και Τσιτσιολινα!
:)

Κώστας είπε...

Dante, ναι, έχω σβήσει και επίσης έχω κάνει και αναζήτηση στο μητρώο, ψάχνοντας για υπολείμματα από παλιούς drivers.

Τα τελευταία χρόνια έχω το symantec corporate antivirus, που έχει την ίδια μηχανή με το norton, αλλά είναι πολύ πιο ελαφρύ από το τελευταίο, επειδή απευθύνεται σε επιχειρήσεις.

Για το kaspersky θα συμφωνήσω απόλυτα, αλλά για το NOD32 επέτρεψε μου να έχω τις αμφιβολίες μου!


ΥΓ: Το restore session της "φλογοαλεπουδίτσας" με έχει σώσει!

billzouk, βρε δεν έχω πρόβλημα με τις τσόντες, κάθε άλλο!, απλά θεωρώ χαζό το κατέβασμα τους από sites, γιατί κατά τη γνώμη μου είναι και επικίνδυνο και δεν κατεβάζεις και τίποτα αξιόλογο...

John^2 είπε...

Βάλε LINUX να γιάνεις

Κώστας είπε...

John^2, καλωσόρισες!

Δε βάζω λίνουξ, γιατί ο χρόνος μου είναι πολύτιμος για να παιδεύομαι με τις ώρες, γράφοντας κώδικα...