Τρίτη, 8 Μαΐου 2007

Σκέψεις στο κομμωτήριο

Υπάρχουν πολλοί λόγοι να διαβάσει κανείς ένα κείμενο.

Χωρίζω αυθαίρετα τα κείμενα σε 3 κατηγορίες. Η πρώτη είναι τα ενημερωτικά κείμενα, δηλαδή αυτά που έχουν πληροφορίες, ειδήσεις ή στατιστικές, αυτά που προσφέρουν γνώση.

Η δεύτερη κατηγορία, - πάντα κατά την ταπεινή μου άποψη - είναι τα κείμενα που εκφράζουν άποψη, δηλαδή αναλυτικότερα, αυτά που επιχειρηματολογούν, υποστηρίζουν ή κατακρίνουν μία άποψη, ένα κόμμα, ένα είδος συμπεριφοράς, τα κείμενα που γράφονται με σκοπό να πείσουν.

Η τρίτη κατηγορία είναι τα κείμενα που μεταφέρουν συναισθήματα. Αυτά που διηγούνται μια ιστορία, μια εμπειρία ή περιγράφουν μια εικόνα, μια ανάμνηση...

Φυσικά πολλά κείμενα, ίσως τα περισσότερα, ανήκουν σε περισσότερες από μία κατηγορίες.

Η χρησιμότητα των κειμένων της πρώτης κατηγορίας είναι αυτονόητη. Ακόμα κι αν μια πληροφορία φαίνεται πρακτικά άχρηστη, δεν παύει να εμπλουτίζει τις γνώσεις μας και δεν αποκλείεται κάποια στιγμή να μας χρησιμεύσει.

Όσο για τα κείμενα της δεύτερης κατηγορίας, εδώ η κατάσταση είναι πιο μπερδεμένη.

Πολλοί θεωρούν ότι δεν έχει νόημα να διαβάζουν κείμενα με τα οποία συμφωνούν. Εγώ πιστεύω ότι είναι χρήσιμο, γιατί με αυτό τον τρόπο μπορεί κανείς να εμπλουτίσει τα επιχειρήματα του και να αποκτήσει πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Ακόμα περισσότεροι είναι αυτοί που δε μπαίνουν στον κόπο να διαβάσουν κείμενα με απόψεις που είναι αντίθετες με τη δικιά τους. Αυτό είναι εξίσου λάθος in my opinion. Όταν κάποιος θέλει να έχει άποψη και να μπορεί να την συζητήσει, πρέπει να ακούει και τις αντίθετες απόψεις. Με την ίδια λογική πρέπει να διαβάζει και τα αντίστοιχα κείμενα.

Τέλος, κατά πόσο είναι χρήσιμα τα κείμενα της τρίτης κατηγορίας, έχει να κάνει με το χαρακτήρα του καθενός.. Προσωπικά, αυτά τα κείμενα είναι τα αγαπημένα μου, γιατί με μελαγχολούν, με συγκινούν, με ταξιδεύουν...

8 σχόλια:

mr. F είπε...

αυτά στο κομμωτήριο τα σκέφτηκες;;;

mr. F είπε...

(και να φανταστείς έχει 2μιση χρόνια που τα έγραψα. Έχω και άλλα θα τα ανεβάσω αυτές τις μέρες)

etalon είπε...

θαθελα να μαθω για μια "χειροτερη Κυριακη" γιατι και μενα η τριτη κατηγορια ειναι η καλυτερη μου.

Καιω κυτταρα, ασχετα αν παντα δεν το ομολογω...
γι αυτο εισαι στους αγαπημενους μου.

Ειχα ελπιδα οτι περνουσες καλυτερα-(λογω σιωπης).

(το σημερινο ποστ με επεισε οτι εισαι νομικαριος η αν δεν, τοτε θα πρεπε...
-)))

melian είπε...

Το κείμενο με γύρισε πίσω στο λύκειο και μου θύμισε το μάθημα της έκθεσης.. τότε που έπρεπε να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τα διάφορα κείμενα και τα χαρακτηριστικά τους.
Εγώ προτιμώ τα κείμενα εκείνα που μου μιλάνε για πράγματα που με ενδιαφέρουν, άσχετα αν συμφωνώ ή όχι. Αυτά μπορεί να ανήκουν σε όλες τις κατηγορίες αναλόγως τη διάθεση.

Εκείνα τα οποία δεν αντέχω είναι τα διδακτικά, ίσως γι'αυτό και τώρα τελευταία έχω διακόψει τις σχέσεις μου μ' ενα πολύ γνωστό συγγραφέα που λάτρευα παλιά. Τι κρίμα να αλλάζουμε απόψεις και να γκρεμίζονται τα είδωλα μπροστά μας...

QuelMarth είπε...

xmm..de to skeftika pote opos to e8eses...mallon giati diavazw ta panta...toulaxiston 3 idwn periodika,efimerides ke oti idos logotexnikou me endiaferi ana kerous..

pali polilogia me epiase!:P

polla filakia kwstaki
xx

Neverlandean είπε...

Κοίτα, νομίζω ότι η πλειοψηφία των μπλογκερς προτιμά την τρίτη κατηγορία, αφού αυτός ακριβώς είναι και ο σκοπός που φτιάχνονται τα περισσότερα μπλογκς.

Τώρα για τα ενημερωτικά και για αυτούς που δεν διαβάζουν απόψεις αντίθετες με τις δικές τους συμφωνώ και διαφωνώ ταυτόχρονα. Σίγουρα διαβάζοντας τέτοια κείμενα μπορείς να σχηματίσεις καλύτερη άποψη και, το σημαντικότερο, να σκεφτείς περισσότερα επιχειρήματα για να υποστηρίξεις τη θέση σου άλλα για παράδειγμα το θεωρώ χάσιμο χρόνου να διαβάσω ένα εγκώμιο για το ναζισμό, την ομοφοβία και τους Έλληνες που κατάγονται από το Σείριο. ΕΛΕΟΣ!!! Πόσο να αντέξω πια;

Χαζοmr. F, όπου να 'ναι το 'γραψες το δεύτερο comment. Έχεις λαλήσει καημένε, άιντε άιντε!!

Good As You είπε...

lol.. kalispera... tha simfoniso sto kommotirio ta skeftikes? tin kalinixta moy

Κώστας είπε...

Χαίρετε! Κανείς δε μου ευχήθηκε μεγιά το κούρεμα.. Καλά...

mr f και g.a.y.
ναι, στο κομμωτήριο! Κουλό;

Αλλά θα μπορούσε να αποτελεί και μια σιωπηλή πράξη αντίστασης απέναντι στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα που επικρατεί στα κομμωτήρια και το επίπεδο-δάπεδο των συζητήσεων που διεξάγονται και αφορούν συνήθως κουτσομπολιό.
ΟΚ το κόβω!

"(και να φανταστείς έχει 2μιση χρόνια που τα έγραψα. Έχω και άλλα θα τα ανεβάσω αυτές τις μέρες)"

Είπα κι εγώ, ξανάνοιξε το "Γαία";

Για όσους δεν έχουν ιδέα για τι μιλάμε:
http://raptusr.blogspot.com/2007/04/trelles-and-city.html

melian,
indeed, όταν το έγραφα αυτό σκεφτόμουν. Την έκφραση-έκθεση..

Υγ: Μήπως αναφέρεσαι στον Ν. Δήμου;

QuelMarth, καθόλου πολυλογία! Τι να πω κι εγώ μετά!!!

Neverlandean, αυτό που λες είναι πολύ σωστό, ίσως έπρεπε να το γράφω στο κείμενο. Διαβάζουμε κείμενα με απόψεις και επιχειρήματα εφόσον υπάρχει μια κάποια σοβαρότητα!

Αγαπημένε μου etalon, δυστυχώς είναι επιλογή μου να μην αναφερθώ αναλυτικά στις 4 μέρες που πέρασαν. Ωστόσο, το κλειδί βρίσκεται σε αυτό το ποστ:
http://dreamsgr.blogspot.com/2007/04/when-you-get-over-someone.html
...και στο τελευταίο μου σχόλιο.

Το επόμενο μου ποστ θα δείχνει και το αποτέλεσμα...