Σάββατο, 7 Απριλίου 2007

Tradition Hater

Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό το κόλλημα των Ελλήνων να τρώνε αναγκαστικά συγκεκριμένα φαγητά σε συγκεκριμένες μέρες του χρόνου.

  • Κατσίκι/αρνί την πρώτη μέρα του πάσχα
  • Γαλοπούλα τα χριστούγεννα
  • Φασολάδα, λαγάνα και χαλβά την καθαρή Δευτέρα
  • Κρέας την τσικνοπέμπτη
  • Μπακαλιάρο την 25η Μαρτίου


Δεν έχω πρόβλημα να τρώει ο καθένας ό,τι θέλει. Ούτε με ενοχλεί ιδιαίτερα που κάποιοι ακολουθούν πιστά την παράδοση. Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι θεωρείται αυτονόητο και υποχρεωτικό να τρώμε όλοι τα παραπάνω φαγητά στις αντίστοιχες μέρες.

Προσωπικά σιχαίνομαι το μπακαλιάρο, τη φασολάδα, το χαλβά, το κατσίκι και το αρνί.

Με τη γαλοπούλα και τη λαγάνα δεν έχω πρόβλημα.

Αλλά δεν έχει σημασία τι αρέσει σε μένα. Σημασία έχει ότι πολλοί αναγκάζονται από τον εαυτό τους ή την οικογένεια τους να φάνε κάτι που υπό άλλες συνθήκες δε θα ηθελαν ούτε να μυρίσουν (και το αρνί μυρίζει απαίσια!).

Για να μην αναφερθώ και στην άλλη συνήθεια μας, όπου ολόκληρη τη μεγάλη εβδομάδα και ιδιαίτερα τη μεγάλη Παρασκευή, για να βρεις κάτι να φας από έξω θα πρέπει να ψάξεις όλη την πόλη. Ειδικά αν είσαι σε χωριό ατύχησες: Δεν υπάρχει τίποτα!

Άλλωστε, σε τελική ανάλυση, αν το συμπαθές κατά τα άλλα αρνάκι είχε τόσο καλό κρέας θα το τρώγαμε και τον υπόλοιπο χρόνο!!!

10 σχόλια:

GrievedSolitude είπε...

Πάντα (δε ξέρω πως) κάνεις τον "αναγνώστη" σου να παίρνει το μήνυμα Που θέλεις να μεταφέρεις! ΣΙΧΑΙΝΕΣΑΙ ΤΟ ΑΡΝΙ!! lol Και εγώ ένα απ' τα ίδια, μη νομίζεις.. Ούτε το κατσίκι μου αρέσει. Πολύ πιθανόν γιατί το έχω συνδέσει με το αρνί, το οποίο μυρίζει απαίσια, μη πω κάποια αλλη εκφραση, και μου φέρνει αναγούλα! :D Και ναι, έχεις δίκιο.. ότι πολλοι αναγκάζονται να φάνε κάτι που ύπο άλλες συνθήκες δε θα το έτρωγαν.. Ευτυχώς για εμένα, έχω κάνει ΝΟΜΟ σε τέτοια "τραπέζια" να έχει μαγειρευτεί κάτι που μπορώ να φάω και ΟΛΟΙ υπακούν.. αχαχα "Come on slaves, make me a dinner.." loooool

Queerdom είπε...

Το κατσίκι δεν μυρίζει τόσο. Αλλά τι να κάνεις, κάποιοι νιώθουν την ανάγκη να κρατούν τέτοιου είδους παραδόσεις. Το μικρότερο κακό είναι αυτό.

melian είπε...

Όντως είναι ένα πρόβλημα ότι αυτές τις μέρες δε μπορείς να βρεις εύκολα να φας αυτό που θες. Κυρίως τη Μεγάλη Παρασκευή. Εγώ για να πω την "αμαρτία" μου τη Μεγάλη Τετάρτη τσάκισα ένα ωραιότατο πιτόγυρο και δεν αντιμέτωπισα κανένα πρόβλημα για να το βρω. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι το μαγαζί ήταν γεμάτο όπως και κάθε άλλη μέρα. Ω καιροί ω ήθη! lol

Πλάκα πλάκα στα μεγάλα οικογενειακά τραπέζια συνήθως υπάρχουν πολλά φαγητά οπότε μπορείς να αποφύγεις αυτά που δε σου αρέσουν. Κρίμα πάντως που τα καημένα τα αρνάκια τα σφάζουν και στη τελική λίγοι τα ευχαριστιούνται... :)))

Να ευχηθώ Καλή Ανάσταση; (καλά ντε μη βαράς!)

HaLiaS είπε...

παρατήρηση No1: Νομίζω πως η γαλοπούλα είναι λιγο ξενόφερτο για τα Χριστούγεννα, τουλάχιστον στα μέρη μου συνηθίζεται το χοιρινό.

παρατήρηση No2:
"Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι θεωρείται αυτονόητο και υποχρεωτικό να τρώμε όλοι τα παραπάνω φαγητά στις αντίστοιχες μέρες."

Δεν νομίζω οτι οι νεοέλληνες είναι και τόσο υποχρεωμένοι να τα τρώνε.
Όπως είπε κ ο φίλος GrievedSolitude επιλέγεις κ τρως αυτό που θέλεις.
Τώρα ως παράδοση νομίζω οτι έχει εδραιωθεί κύριως τις εποχές που το κρέας τρωγόταν 2-3 φορές το χρόνο, τις ήμερες που αναφέρεις, για όλη την οικογένεια ήταν ημέρες που ξέφευγαν απο τα προβλήματα, την φτώχια και την πείνα.
Εις αναμνηση εκείνων των εποχών εμείς στις μέρες μας συνεχίζουμε την παράδοση. Ωστοσο μπουχτισμένοι από την κρεατοφαγία κ την πολυφαγία γενικά τρώμε το αρνί ή το κατσίκι απλώς ως "πιάτο ήμερας".

SotoS είπε...

Αυτό ακριβώς σκεφτόμουν σήμερα! Τι χαζά που είναι όλα αυτά τα κλισέ έθιμα.
Όλη τη μεγαλοβδομάδα μου είχε μείνει έμμονη ιδέα να φάω σουβλάκι αλλά... Μάντεψε... ούτε ένα σουβλατζίδικο ανοιχτό στο χωριό.... ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ? Να θέλω να φάω κάτι και να μην μπορώ να το βρω γιατί οι πιο πολλοί δεν τρώνε? Άστα... μεγάλα προβλήματα σήμερα!!!

etalon είπε...

Περασα το πιο μοναχικο και το πιο νηστισιμο Πασχα της ζωης μου.
Απο επιλογη.
Κοιμομουν. Ξυπναγα. Εβλεπα μια σειρα συγκεκριμενη. Ξανακοιμομουν.
Ετρωγα μονο γιαουρτια και χλιαρο μελι με νερο. Αποτοξινωθηκα. Το βραδυ θα βγω για ξυδια.
Κι αυριο
θα ειναι Ανοιξη...

Ελπιζω να περασες ηρεμα.
Και να δωσες το φιλι της Αγαπης καπου Ξεχωριστα!

The Espressionist είπε...

Xronia Polla Kwsta!!!
:-)

Κώστας είπε...

GrievedSolitude από φέτος το νομοθέτησα κι εγώ!!
Αν και η κοινωνία (=οικογένεια και σόι)
δεν ήταν έτοιμη,
τους ανάγκασα..

να το αποδεχτούν!!

Queerdom, μικρότερο κακό είναι, όταν κρατάει μία, άντε δύο, μέρες.
Όχι όταν θα πρέπει να τρως κατσίκι/αρνί από το Σάββατο μέχρι την Τρίτη!

melian, εγώ μεγάλη παρασκευη, κατά την διάρκεια της περιφοράς του επιταφίου, περιφερόμουν με μία κρέπα με ζαμπόν, κασέρι και μανιτάρια και εισέπρατα τα αγανακτισμένα βλέματα των ευσεβών χριστιανών!

Halias, και το χριστουγεννιάτικο δεντρο είναι ξενόφερτο, αλλά το έχουμε λατρέψει :p
Και όσο για τη δεύτερη παρατήρηση σου, δεν επιλέγεις, όταν είσαι μέρος τραπεζιού 20 ατόμων.

Σώτο, σου είχε γίνει έμμονη ιδέα να φας σουβλάκι;
Ο διάβολος ήταν που σε δοκίμαζε!!
You need the lord...

etalon, εμένα ήταν το πιο απογυμνωμένο από συναισθήματα πάσχα της ζωής μου.

Πρός όλους: Χρόνια πολλά, υγιή κι ευτυχισμένα :)

aggelika είπε...

Το χειρότερο είναι η νηστεία. Λες πως εφαγες σουβλάκια την Μεγάλη Παρασκευή και σε κοιτάνε σαν να ειδαν ουφο

Κώστας είπε...

aggelika, νηστεία sucks!

3 φορές έκανα στα μαθητικά μου χρόνια. Αλλά πλέον μεγάλωσα!